Pages

Jumat, 26 Maret 2010

Diari 2010-03 - Sambutan Maulidur Rasul SAW

Pada 28 Mac 2010, surau kami akan mengadakan majlis sambutan maulidur rasul SAW. Penceramah undangan adalah Yg. Bhg. Ustas Hj. Zamihan bin Mat Zain Al-Ghari dari Institut Latihan Islam Malaysia ( ILIM) Putrajaya.

Surau kami memang bertuah mendapatkan seorang Penasihat yang bermurah hari, sehinggakan keseluruhan belanja makan minum pada malam itu di tanggungnya. Adalah dijangkakan 300 – 400 orang akan hadir pada malam tersebut.

Manakala khemah dan alat peralatan berkaitan juga di tanggung oleh seorang peniaga yang bakal menjadi ahli quariah surau kami. Empat buat knoppi yang yang boleh memuatkan 200 orang akan di dirikan di perkarangan surau kami.

Kami juga mendapat kerjasama dari penduduk di sekitar surau, pungutan derma ikhlas di jalankan. Biasanya kutipan boleh menampung lain-lain perbelanjaa yang lain bagi tujuan majlis ini.

Peranan dan kerjasama dari barisan jawatankuasa juga amat memberangsangkan. Bersedia menerima tugas yang di amanahkan pada hari tersebut. Dari kerja-kerja memgemas surau hinggalah menghantar surat siaran diuruskan oleh jawatankuasa.

Sekarang ini, kami sedang berusaha untuk mendapatkan seberapa ramai yang hadir ke majlis ini. Ini adalah kerana penceramah yang kami undang bukanlah sebarang orang. Terkenal juga orangnya, teutama di Johor Bahru. Yang penting nya adalah dapat kita sedikit ilmu yang bakal kita amalkan sempena sambutan maulidur rasul.

Kami menjemput semua kaum muslimin dan muslimat hadir ke surau kami di alamat Jalan Dato’ Setia, Johor Bahru.

Tidak ada komentar: