Pages

Selasa, 13 Oktober 2009

Idola Ku - Penulisan Puisi

Hj.Shaipi bin Mohd. Ramly,

Penulis mengenali beliau secara kebetulan bekerja dalam satu syarikat. Beliau banyak memberi galakan supaya saya mengikuti langkahnya terutama sebagai seorang penulis sajak. Namanya tidak asing lagi sebagai penulis di Johor. Hasilnya, boleh dikatakan semua sajak yang saya cipta diedit ejaan dan diberi komen yang membina. Ada sajak saya telah disiarkan dalam beberapa antologi dan media. Terima kasih atas bimbingan beliau. Petua yang diajarkan kepada saya supaya banyak membaca buku , sentiasa mencuba hingga beroleh kejayaan. Jangan berhenti menulis, kerana ia memberi auara yang baik pada minda kita. Terima kasih atas bimbingan dan tunjuk ajar.

W.B. Rendra

Seorang kakitangan syarikat kami yang baru bertugas, seorang remaja yang banyak menulis sajak, cerpen dan rencana. Namanya memang tidak asing lagi sebagai penulis remaja. Kami anggap beliau sebagai anakanda. Kadang-kadang tercetus memanggil saya sebagai ayahanda. Maklumlah saya telah berumur dan mempunyai tujuh cucu. Banyak memberi bimbingan kepada saya dari segi menulis sajak. Orangnya mudah memberi senyuman sepertimana gambar disebelah, sedang makan pun sempat memberi senyuman kepada juru kemera. Kami yang asalnya bukan seorang penulis, kini dengan bimbingan kedua beliau ini yang nama saya ada di Persatuan Penulis Johor dan Rakan Dewan Bahasa & Pustaka. Terima kasih daun keladi, nanti bantu kami lagi.






2 komentar:

Wahyu Budiwa Rendra mengatakan...

salam tn.hj yang dihormati. tn.hj, saya bukanlah siapa-siapa.

Citra Delima mengatakan...

Salam Ren,
Saya catitkan adalah apa yang saya rasakan. Ini lah hakikatnya. Insahallah, Tuhan Maha Kaya. Amin