Pages

Rabu, 11 Agustus 2010

Diari Umrah 2010

Melakukan Ibadat Umrah 24 Julai hingga 3 Ogos 2010

Seorang anak lelaki Shahrul Azwan yang menemani kami berdua

Bergambar sebagai kenangan bersama ibunya di Muzium Mekkah

Doa Kesyukuran Apabila Selamat Sampai Ke Mekkah

Pada 24 Julai hingga 3 Ogos 2010, kami bertiga beranak ke Tanah Suci di Madinah dan Mekkah bagi menunaikan ibadat Umrah. Pemergian kali kedua umrah telah banyak memberi pengajaran buat diri kami, salah satu adalah tiga minggu sebelum pergi diri saya di syaki serangan virus yang sentiasa demam setiap hari, lutut sebelah kiri terseliut dan sukar untuk melakukan solat. Atas berkat kesabaran, saya harumi dengan berdoa keHadrat Illahi agar semua ini adalah sebagai menebusi dosa-dosa kecil ku kepada Nya.

Tiba pada tarikh nya sebelum bertolak, segala-segala baik dan sampai di Madinah kami boleh melakukan semua ibadat, hinggalah ke Mekkah semuanya berjalan dengan baik. Walaupun dibekalkan dengan ubat-ubatan, namun segalanya berjalan lancar. Disana kami sentiasa sihat dan cergas melakukan ibadat.

Ramai rakan-rakan menyatakan yang saya sukar untuk beribadat, maklumlah sebelum bertolak, badan saya pucat, susut turun 4 kilo, jalan bertongkat, namun dengan berkat doa dari rakan-rakan semua, maka Allah kabulkan dengan memberi kami sihat walfiat.

Kami selamat pulang ke tanah air pada 3 Ogos 2010 dan terus sihat sehingga hari ini, yang menyambut bulan Ramadan Al-Mubaraq, semuga amalan kami di terima oleh Allah- Amin


Tidak ada komentar: